zaterdag 16 augustus 2014


De laatste paar dagen bleef ik denken over Vietnam en toen ik de kans had om terug te gaan. En hoe meer ik herinneringen ophalen, hoe meer ik dacht over alle prachtige gerechten die ik had gegeten in Saigon. Pho ga was een van de gerechten di nog vers in mijn hoofd staan. Mensen die dicht bij mij weet dat ik geobsedeerd door eten en koken. Ik heb een scherp geheugen als het gaat om voedsel, ongeacht hoe lang geleden, als het maakte me blij en maakte een indruk op mij zal ik nooit de smaak vergeten. .

4 kippenpoten
2 prei stengels
1 hele ui
1 stukje gember; ter grote van een duim
Snufje suiker
2 eetlepels mushroom seasoning
Zout
Vissaus
2 steranijs
1 kaneel stokje
3 kruidnagels
Rijst noedels

Garnering: fijngehakte bosui
Korianderblaadjes
Geraspte peen
Taugé

Om erbij te serveren
Hoisinsaus
Sriracha
Vissaus


Was de kip, en doe ze in een pan met 4 liter water samen met de ui, gember, steranijs, kaneelstokje en kruidnagels

Voeg een eetlepel zout toe, en breng de pan zachtjes aan de kook. Schuim de bouillon af, en laat ca 2 uur zachtjes stoven.

Als de kip gaar is haal deze uit de pan en zet apart. Haal de ui, gember, steranijs, kaneelstokje, en kruidnagel uit de pan en verwijder deze.

Voeg de prei toe en breng even aan de kook. Voeg een snufje suiker toe en de
mushroom seasoning. Als de kip is afgekoeld haal dan het vlees van het bot, en gooi de beentjes weg.

Kook de noedels volgens gebruiksaanwijzing en spoel goed af met koud water en laat uitlekken op een vergiet.

Verdeel de noedels over kommen, giet wat hete bouillon erover en decoreer met de peen, taugé, koriander en bosui

Serveer met Hoisinsaus en/of Sriracha

Tagged: ,

0 reacties:

Een reactie posten